Einde van de KPDC - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu Einde van de KPDC - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu

Einde van de KPDC

Door: marikeabrahamse

Blijf op de hoogte en volg Marike

24 Juli 2011 | Turkije, Istanbul

De KPDC finals zijn voorbij, USA heeft gewonnen en ze verdienden het! Zelf zijn we als 35e van de 52 geeindigd, wat vrij goed is voor nieuwkomers, zeker als je kijkt naar de weinige voorbereiding die wij hadden in vergelijking met anderen.
Vandaag is het British Parliament (BP) beonnen en het niveau is verbazingwekkend laag. We hebben het oefendebat gewonnen, maar de teams staan nog niet vast. Iedereen krijgt nu namelijk nieuwe teams en alleen eindexamenkandidaten doen BP. Volgens de coaches zou het nog wel verbeteren en ik hoop het!
We debateerden over het legaliseren van alle drugs, wat gemakkelijk is vanwege ons lokale debat over de coffeeshop.

Gister was er een surprise party en we hebben met een boot over de rivier gevaren. We hebben met z'n allen gedanst en het was heel gezellig!
Die avond ervoor was het cultural expo night en ik zal daar nog foto's van plaatsen. Het was leuk om alle traditionele kleding en gerechten te zien.

Het eten hier is verschrikkelijk, de eerste dag leek het nog wel goed, maar toen bleek dat het ontbijt altijd bestaat uit: komkommer, tomaat, vieze kaas(het lijkt totaal niet op de nederlandse) en wit brood. De laatste paar dagen is er nieteens meer boter.
We drinken alleen water en 's middags krijgen we pasta en groente. 's avonds eten we wat vlees en pasta en heel soms een toetje. De porties zijn de helft of een derde van wat ik normaal eet, dus ik ben al minstens 3 of 4 kilo afgevallen. Ookal heb ik mezelf niet gewogen. De broeken die ik in NY heb gekocht zakken bijna van mijn kont, dus dat zegt wel iets. Meestal gaan we bij een kraampje wat kopen als we vrije tijd hebben, maar dat hebben we bijna niet.

We kennen al veel mensen, maar het cultuur verschil wordt steeds lastiger omdat de dingen die wij normaal vinden soms verkeerd worden opgevat. Wij hebben geen onderwerpen waar je niet over praat en het is normaal om met jongens om te gaan als vrienden. Wat dat betreft zou ik graag naar huis willen omdat de mensen nogal een verschillende mening hebben.

Maar een coach uit Nepal zit naast me dus ik ga stoppen met schrijven

• 24 Juli 2011 - 19:09

Papa:

jij gaat het eten thuis nog waarderen als
    michelin ***
    wat je daar krijgt is bij de meeste mensen normaal :=))
    maar jij slaat je er wel doorheen
    with a little help from your friends
    gewoon aanvullen met shoarma en local food (eventueel mars snickers ed.)
    geniet van het goede dat ze je te bieden hebben xxx tot ziens

• 24 Juli 2011 - 20:15

Ria:

Hoi,je hebt al heel wat ervaren de afgelopen dagen lees ik in je verslag.
    en die 4 kilo komen er wel weer bij als je thuis bent.haha!
    geniet en heb nog even plezier daar!
    lieve groetjes Ria

• 24 Juli 2011 - 20:57

Dea:

hou vol!!!!!!! nogmaals al die indrukken heb bewondering voor je en ben trots op je dat je zo eerlijk bent. Zeker een waardering voor het thuis front. liefs

• 25 Juli 2011 - 09:33

Marja:

Ten eerste: prooficiat met jullie behaalde plek bij de finale! Zo zie je hoe babylonische spraakverwarring ontstaat...en het besef in wat voor vrije en open samenleving wij leven. Hoop niet dat je echt te veel honger moet lijden daar. Hang on...van een de thuisfrontsupporters. Alle liefs xxx
    P.s. Ook oma is altijd weer heel blij met een update van je en leeft volop met je belevingen mee.

• 25 Juli 2011 - 10:19

ennuh..."fasten your (sea)belt".....

• 25 Juli 2011 - 15:34

Jannie:

Je zou toch niet zeggen dat we thuis allemaal dezelfde mening hebben, en ik kan me haast niet voorstellen dat het er bij ons rustiger aan toe gaat. Maar allora geef straks maar eens een showtje weg. Zou je wel willen verwennen met allemaal lekkere dingen, kan je voorlopig eten zonder om je lijn te bekommeren. doei. xxx

• 25 Juli 2011 - 17:37

Marja:

Het kost even tijd, maar nu jou dan toch vol-in dutch-met zeeuws randje ornaat- in beeld gevonden, gespot op de expo-night. Dag mooi zeeuws meisje xxx