Laatste dag Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu Laatste dag Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu

Laatste dag Tallinn

Door: marikeabrahamse

Blijf op de hoogte en volg Marike

13 Juli 2012 | Estland, Tallinn

Ik heb nog niet geschreven over deze reis, maar dat is denk ik een goed teken aangezien dat betekend dat ik nog geen tijd heb gevonden om op de laptop te zitten.

Dit is de laatste dag voordat we naar Helsinki gaan.Tallinn is een leuke stad, maar je merkt dat ze een stuk armer zijn dan in Nederland. Ze zijn een stuk minder verzorgd dan wij en de huizen moet allemaal gerenoveerd worden.
De mensen zelf zijn ook heel onvriendelijk. Voor een deel is het hoe ze zijn, maar als je iets vraagt in een winkel kijken ze je enkel chagerijnig aan. Alles is wel goedkoper dan in Nederland, vooral wanneer je uit eten gaat kun je voor 7 euro inclusief drinken een maaltijd krijgen als je wilt.

De stad zelf is vrij klein, maar we zijn ook eigenlijk alleen in the old town (het originele gedeelte. Het is alleen wel gebombardeerd dus het zal ook grotendeels opnieuw opgebouwd) De highlights zijn wel mooi (de Aleksander Nevsky Cathedral, Kadriorg park, Kiek in de Kok, etc.) Maar je hebt het na een tijdje wel gezien.

De groep is wel gezellig, al zijn er af en toe wat fricties in de commissie. We zijn tot nu toe elke avond uitgeweest met een groep en hebben gisteren een kroegentocht gehouden.

Het weer is beter dan in Nederland. Ik ben best bruin geworden, alleen af een toe een echt plensbui en af en toe wat onweer.

Toevallig kwamen we de eerste avond ook wat scheidsrechters van het EK voor onder de 19 tegen en bleek dat we naar de halve finale van Griekenland - Engeland konden. De wedstrijd was wel grappig, maar het is toch anders als je eigen land niet speelt.

Het opmerkelijkste is toch wel het hostel dat een bordeel blijkt te zijn. Naast het hostel zit een soort stripclub en hoe dichter je bij het weekend komt hoe drukker het wordt. Gelukkig zitten we met een grote groep.

• 17 Juli 2012 - 12:22

Marja:

Jee, Marike, dit is weer een verslag vanuit heel andere sferen en vol verrassingen??? Wat die laatste betreft: hadden jullie als vrouwen jullie kledingcode aangepast?
    Zo kom je vanalles tegen en zie je weer menselijk gedrag vanuit andere perspectieven als je de wereld intrekt... Niet alleen maar leuke, maar wel hartstikke leuk ervaringsrijk.... Inmiddels zit je alweer in Helsinki: als je zelfs daar beter weer hebt als hier (zou goed kunnen....)???

veel liefs en vele reistoitoitois op alle vredelievende fronten

• 18 Juli 2012 - 13:17

Oma:

Hartelijke groetjes van Opa en Oma en veel plezier op je volgende reis, ak je nie mi ziee (zie je wel, oma kan ook Fins....???)