Arrived in Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu Arrived in Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu

Arrived in Helsinki

Door: marikeabrahamse

Blijf op de hoogte en volg Marike

14 Juli 2012 | Finland, Helsinki

Na weinig te hebben geslapen zijn we vanochtend met de bus naar de haven vertrokken om vervolgens met de boot naar Helsinki te gaan. De buschauffeur was helaas ook nog niet helemaal wakker en bracht ons dus ook naar de verkeerde terminal waardoor we nog met al onze koffers een zware toch af moesten leggen.

Na een kort tochtje (2,5 uur) kwamen we aan en zijn naar het hostel gegaan. Deze was gelukkig een stuk beter dan de vorige. Dit is voor een deel van/voor de universiteit en we hebben 2 persoonskamers met ieder een eigen keuken en douche. 's Ochtends kunnen we ook naar de sauna, maar helaas is dat alleen tussen 7.00 en 8.30. Morgen ga ik die denk ik maar eens proberen!

De stad zelf doet denken aan Rotterdam en spreekt mij dus ook meer aan dan Tallinn. Het is veel moderner en oogt rijker, maar er zijn wel meer zwervers die hier op straat liggen. De prijzen zijn zoals verwacht erg hoog (frambozen 7euro, kaas 5 euro, etc.), maar dat is ten dele ook door de lage prijzen in Tallinn. Gelukkig wisten we dit van te voren en hebben we wat inkopen gedaan!

We hebben vandaag voor het eerst gekookt, aangezien het markt was en er dus vanalles te koop was. Uiteindelijk hebben we volgens mij nog meer uitgegeven dan dat we in een restaurant zouden doen, maar ik was blij om even zelf een keer wat te kunnen maken.

Morgen ga ik afspreken met nog wat vriendinnen uit Finland, dus dat gaat ook wel gezellig worden! Hopelijk blijft het weer ook net zoals vandaag (en niet zoals in Nederland zoveel regen)

• 17 Juli 2012 - 12:31

Marja:

Dit klinkt bijna als "thuiskomen" met alles wat daarbij hoort: boodschappen op de markt, koken en zelfs afspreken met vriendinnen.... Beseffend dat je je echter niet in Rotterdam bevindt maar je het leven in Finse Helsinki beschrijft. Geweldig!