Out of the city - Reisverslag uit Bray, Ierland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu Out of the city - Reisverslag uit Bray, Ierland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu

Out of the city

Door: marikeabrahamse

Blijf op de hoogte en volg Marike

05 Juli 2012 | Ierland, Bray

We hebben het gered! We zijn binnen gekomen in het concert van Kate Nash en in de rij hebben we nog een Leidenaar ontmoet die onderhand in Dublin woont. De muziek was iets meer rock dan ik had verwacht maar het paste precies bij onze reis naar Dublin!

Gisteren zijn we met een bustour richting het noorden gegaan, aangezien we de highlights wel grotendeels in Dublin hadden gezien. We zijn via Belfast naar de noorderkust gereden waar we naar de Giants Causeway gereden (een van de wereld wonderen). De tourleidster vertelde ons opnieuw over de geschiedenis van Dublin & Ierland, iets wat we onderhand wel kunnen dromen! (Het lijkt me ook best een goed idee als leermethode voor school!) Er was dit keer ook een local mee, die nog wat over de Bushmill wiskey heeft verteld (die schijnbaar beter is dan Jameson)
Belfast zelf viel helaas een beetje tegen. De tour ging naar het Titanic museum, maar wij besloten 2 uurtjes in de stad te gaan. Het is helemaal opgepoest, maar daardoor zo dood als een pier. Te weinig sfeer naar onze smaak.
De Causeway was heel mooi (En leuk om over die rotsen te klimmen!), alleen door de foto's die we hadden gezien, hadden we het iets groter verwacht. Het is ontstaan door een vroegere vulkaan uitbarsting en door het weer zijn de vierkante blokken onstaan. Er zijn ons ook weer verschillende Ierse mythen verteld over feeenbomen en reuzen, wat wel interessant is om te horen. Het doet me denken aan de goden verhalen over de Romeinse tijd.

Vandaag was het voor het eerst mooi weer, althans zo leek het te worden, dus gingen we om 8 uur 's ochtends uit bed. We hebben opnieuw een Irish breakfast gegeten (Ei, bonen in tomaten saus, spek, vette worstjes en toast) en zijn naar Bray gegaan met de trein. De trein zelf is al een attractie aangezien hij langs de kust rijdt, wat een mooi uitzicht geeft. Toen we aankwamen besloten Rosanne en ik scones te proberen. Ze waren lekker, alleen niet zo goed als we ze in Engeland hadden geproefd!

Daarna hebben we voor het eerst in onze bikini gelegen en Rosanne heeft zelfs gezwommen in het ijskoude water!
Jammer genoeg verdween de zon ook weer snel, dus zijn we maar gaan wandelen. Er is daar een mooi wandelpad langs de kliffen, waar schijnbaar vroeger ook al een handelsroute was voor de dorpjes BRay en Greystone. Deze route is nu een touristisch wandelpad van 6,4 km. Vanwege de schoenen van Rosanne en mij (nieuwe schoenen & teen slippers = blaren) hebben we dit niet helemaal gelopen, maar zijn we naar 1,5 km terug gegaan. We hebben de zoveelste ham&cheese sandwich op (Heel lekker met tomaten relish & cheddar kaas!) en zijn langzaam weer richting Dublin gegaan.

We hebben nu toch eindelijk wat souvenirs gekocht en vanavond gaan we sushi eten (we hebben genoeg friet & italiaans gezien!)

• 05 Juli 2012 - 17:38

Marja:

Jee, wat doen en zien en horen en eten jullie vanalles of juist soms teveel van hetzelfde (ha ha): leuk! Ook leuk die nieuwe schoenen......aj aj aj

Veel liefs voor jou en Rosanne en Papa en heb ut goed jullie nog 2 dagen daaro....

• 05 Juli 2012 - 18:48

Krijn:

Hoi Marike, leuk om je zo een beetje te kunnen volgen! Veel plezier nog, ook de komende 3 wk waarin je veel gaat reizen, heb ik begrepen...