Sight Seeing Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu Sight Seeing Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marike Abrahamse - WaarBenJij.nu

Sight Seeing Dublin

Door: marikeabrahamse

Blijf op de hoogte en volg Marike

03 Juli 2012 | Ierland, Dublin

Nadat we zondag een goede vliegreis hadden gehad vanuit Charleroi, kwamen we aan in Dublin, waar de transfers vanaf het vliegveld super zijn geregeld (direct staat er een bus klaar)!
We zitten qua hotel in het centrum en zijn dus gelijk de stad in gedoken om te gaan winkelen. Na ons 3 uur lang shoppen waren Rosanne en ik voldaan en weer wat euro's armer. Dublin lijkt qua winkel selectie veel op Engeland en heeft een voetgangers gebied voor winkels.

's Avonds hebben we voetbal gekeken na Italiaans te hebben gegeten in een leuk restaurantje. Het was niet veel bijzonders, aangezien er weinig mensen waren die belang bij de wedstrijd hadden.

Maandag zijn we naar de Guinness brouwerij gegaan en hebben we gezien hoe het bier wordt gemaakt. Het weer was rederlijk; af en toe zon, af en toe regen. Hierna zijn we richting het centrum gegaan en hebben we St Patricks Cathedral bekeken (ja, van St Patricks day!) en wat van de lokale lekkernijen geproefd. Ze hebben hier overal leuke thee en koffie tentjes met verschillende zelfgemaakte taarten en koeken.

De mensen zijn heel vriendelijk, alleen af en toe wat lastig te verstaan. Alleen borden en straatnamen zijn nog in het Iers, waar je echt niks van begrijpt. Maar gelukkig staat de vertaling eronder. 's Avonds hebben we lekker Irish stew in een pub gegeten met een guiness erbij.

Vandaag zijn we naar de Kilmainham Goal geweest. Een gevangenis waar veel politieke gevangenen van de onafhankelijkheids strijd hebben gezeten en zijn geexecuteerd. Ook was het een stop voordat gevangenen naar Australie werden gebracht. Het was indrukwekkend om de zien, maar ook een raar idee dat er ooit criminelen zaten die de doodstraf kregen.

Vanavond willen we naar een concert van Kate Nash, maar nadat we de kaartjes hadden gekocht, bleek dat het 18+ is. We moeten dus nog een manier zien te vinden om Rosanne binnen te smokkelen!

• 03 Juli 2012 - 23:52

Marja:

Klinkt heerlijk in Irish sferen (of hoe je dat ook schrijft in ut Irish???).
    Ben benieuwd of en hoe jullie Rosanne's age hebben kunnen upgraden en jullie alle3 het concert van Kate Nash hebben kunnen bijwonen?
    Leuk jullie belevenissen te lezen (ben vooral ook benieuwd naar die van papa met julllie 3 uur shoppen???).
    Goed vervolg toegewenst, with much Irish Kindness...(wel of niet verstaanbaar...)